Christine Ames was born Christine Ishikawa in Chicago, Illinois to parents of Japanese descent. In high school, she had a wonderful teacher/mentor who inspired and encouraged her to enter a student group art tour competition. Christine’s artistic talent impressed the review committee and was selected to exhibit in a worldwide tour sponsored by the Art Institute of Chicago.
Christine went on to obtain a B.S. in biology, an M.B.A. and pursue a career in research, sales and marketing. Many years later she returned to her artistic passion and now resides between Oceanside, California and Rome, Italy.
Artist Statement
Christine is a Mixed Media Abstract Artist. Her work is a process oriented journey; a journey that focuses on line, color, and shape, and their relationships to each other. Her overall goal in a painting is compositional balance.
Her subject choice is never intentional, but because inspiration comes from nature, science, and architecture, she embraces these elements, which are sometimes apparent in the end result. Her hopes for the viewer are to see that the arrangement of shapes are interrelated, motivating the eye to wander, and to speculate the aesthetics of the placement of these elements which are captured on canvas.
Exhibits/Awards
Maine Twp. H.S. group world tour through the Art
Institute of Chicago
COAL Gallery Exhibitions numerous awards
Jazzercise Corporate Office Lease program
El Corazon Exhibits
Buena Vista Adobe Gallery
Galleria Pentart Exhibit, Rome Italy
Associazione Culturale Lavolpe Rossa, Rome Italy
Oceanside Museum of Art, exhibit 7/2015-10-2015
Oceanside Museum of Art, exhibit 10/2015-1/2016
La Galleria Vaccarella 10/2015
Solana Beach Public Library
Vista Public Library 1/2017
Solo exhibit Cerveteri, Rome, Italy 11/2017
Possiamo: dipengere contro opere di denuncia
sociale 5/2018
Metamorfosi, 10/2018
Zanon Gallery, Rome Italy. 12/2018
San Marcos Community Center 2019
Oceanside Library 2019
Hotel Margherita Ladispoli Italy
San Marcos Gallery 2020
Italiano
Christine Ames è nata Christine Ishikawa a Chicago, Illinois, da genitori di origine giapponese. Al liceo, ha avuto un insegnante / mentore meraviglioso che l’ha ispirata e incoraggiata a partecipare a un concorso artistico per gruppi di studenti. Il talento artistico di Christine ha impressionato il comitato di revisione ed è stato selezionata per esporre in un tour mondiale sponsorizzato dall’Art Institute of Chicago.
Christine ha continuato a ottenere un B.S. in biologia, un M.B.A. e perseguire una carriera nella ricerca, vendite e marketing. Molti anni dopo è tornata alla sua passione artistica e ora risiede tra Oceanside, California e Roma, in Italia.
Dichiarazione dell’artista
Christine è una Mixed Media Abstract Artist. Il suo lavoro è un viaggio orientato al processo; un viaggio che si concentra sulla linea, sul colore e sulla forma e le loro relazioni l’una con l’altra. Il suo obiettivo generale in un dipinto è l’equilibrio compositivo.
La sua scelta tematica non è mai intenzionale, ma poiché l’ispirazione viene dalla natura, dalla scienza e dall’architettura, utilizza questi elementi, che a volte sono evidenti nel risultato finale. Le sue speranze per lo spettatore sono di vedere che la disposizione delle forme è interelazionata, che motiva l’occhio a vagare, e di speculare sull’estetica del posizionamento di questi elementi che vengono catturati sulla tela.
Mostre / Riconoscimenti
Maine Twp. H.S. tour mondiale di gruppo attraverso l’arte
Istituto di Chicago
COAL Gallery Exhibitions numerosi premi
Programma di leasing per ufficio aziendale Jazzercise
Mostre di El Corazon
Buena Vista Adobe Gallery
Esposizione Galleria Pentart, Roma Italia
Associazione Culturale Lavolpe Rossa, Roma Italia
Museo d’arte di Oceanside, mostra 7 / 2015-10-2015
Museo d’arte di Oceanside, mostra 10 / 2015-1 / 2016
La Galleria Vaccarella 10/2015
Biblioteca pubblica Solana Beach
Vista Public Library 1/2017
Mostra personale Cerveteri, Roma, Italia 11/2017
Possiamo dipengere contro opere di denuncia
sociale 5/2018
Metamorfosi, 10/2018
Galleria Zanon, Roma, Italia. 12/2018
San Marcos Community Center 2019
Oceanside Library 2019
Hotel Margherita Ladispoli Italy 2019
San Marcos Gallery 2020